Milliseid värve võiksid oma äri kujunduses ja sümboolikas kasutada? Igal värvil on meile teatud psühholoogiline mõju, seetõttu koostasime nii enda kui teiste tarbeks väikse kokkuvõtliku spikri. Tasub ka meeles pidada, et värvidele omistatavad tunded ja mõjud erinevad riikide lõikes, nii näiteks on Lääne-Euroopa traditsiooniline pulmavärv valge mõnedes Aasia maades hoopiski leina märgiks. Siinsed suunised kehtivad eelkõige neile, kes oma äri Euroopas ajavad. Omalt poolt lisame ka mõned huvitavad ebausu ja rahvatarkustega seotud mõtteniidid, mis siit-sealt kõrva on jäänud.


Punane
Märksõnad: enesekindlus, energia, kirg, armastus, seksuaalsus. Punane kutsub tegudele ja stimuleerib meie füüsilist poolt, samas võib mõjuda ka agressiivselt .
Kellele sobib: isu ergutav punane sobib hästi näiteks restoranidele ja kohvikutele. Samuti neile, kelle ettevõtte positsioneeringus on märksõnadeks nooruslikkus, kiirus ja energilisus.
Rahvasuu: räägitakse, et punane rahakott toob omanikule rahaõnne ja rikkust. Samuti öeldakse, et punast kandvad naised mõjuvad meestele meelierutavalt.
Sinine
Märksõnad: rahustav ja julgustav värv. Tähistab ka jõukust, truudust, konservatiivsust, vastutustundlikkust,  usaldust ja suhtlemist. Muide, sinist armastavad lisaks inimestele ka maamesilased ja ööliblikad!
Kellele sobib: paljud suurkorporatsioonid kasutavad oma sümboolikas siniseid toone, sest see mõjub professionaalselt. Ilus luksustoodetele sobiv kombinatsioon on kuldne kiri tumesinisel taustal. Sobib konsultatsioonifirmadele, juristidele, PR-agentuuridele ja reisifirmadele. Hea värv kõigile neile, kelle tegevus seostub veega, ning puhastusteenuse pakkujatele. Koos halliga on hea kombinatsioon tehnoloogiafirmadele. Ei sobi toitlustusettevõtetele ja restoranidele!
Rahvasuu: mitmetes inglise keelt kõnelevates maades peetakse pulmakommetes au sees värssi „something old, something new, something borrowed, something blue“, mille järgi pruut peaks oma riietuses kandma mõnd uut, vana, laenatud ja ka sinist detaili, sest sinine sümboliseerib siinkohal armastust.
Kollane
Märksõnad: mängulisus, päikselisus, optimistlikkus ja erksus, aga ka oht (nt kombineerituna koos mustaga). Liiga suurtes kogustes võib mõjuda ärritavalt. Ergutab loomingulist ning loogilist mõtlemist.
Kellele sobib: hea värv, mida kasutada mänguasjade müümisel. Sobib neile, kes tahavd rõhutada, et nende ettevõtte pakutavad teenused või toodang seostub rõõmu, õnne ja lõbusate elamustega. Ideaalne meelelahutusega tegelevatele firmadele. Vältida tuleks siis, kui tahad mõjuda stabiilse ja rahustavana. Kollane keskkond paneb inimesed kiiremini liikuma, seetõttu on see populaarne kiirtoidukettides. Kindlasti ei sobi luksustoodetele.
Rahvasuu: mõned ütlevad, et kollane on truudusetuse värv ja USA rodeotel osalejad väldivad kollast seetõttu, et seda seostatakse argusega.
Roheline
Märksõnad: loodus, tervis ja noorus. Mõjub rahustavalt. Meeldib nooremapoolsele sihtrühmale. Liiga palju rohelist võib tekitada negatiivseid emotsioone nagu kadedus ja isekus.
Kellele sobib: tumedad rohelised toonid sobivad hästi kallimate toodete reklaamiks, sest nendega seostuvad jõukus ja raha. Kasutatakse tihti ka loodustoodete puhul ja ettevõtetes, kes rõhutavad oma keskkonnasõbralikkust. Hea värv finantsteenuste jaoks.
Rahvasuu: Keldi uskumuste kohaselt võib roheline riietus tuua kaasa ebaõnne ja paljud iirlased väldivad rohelist värvi pulmade ja eriti just pulmariiete puhul (nt pruutneitsite kleidid jms), sest seda peetakse halvaks endeks: „They that marry in green, their sorrow is soon seen.“
Must
Märksõnad: jõukus ja rikkus, autoritaarsus ja võim. Samuti saladused ja müstika. Lisab enesekindlust.
Kellele sobib: koos kuldsega kasutatakse tihti  luksustoodete brändingus. Sobib ka neile ettevõtetele, kelle sihtgrupp koosneb peamiselt noortest ja ka neile, kelle sihtrühm on väga ambitsioonikas. Samuti kallimate toodete müügiks ja trendikuse rõhutamiseks.
Rahvasuu: kui must kass läheb üle tee, siis sülita ebaõnne vältimiseks kolm korda üle õla – v.a juhul, kui oled Inglismaal, seal usutakse hoopis, et must kass toob head õnne. Jaapanis armastavad musti kasse vallalised daamid – must kass pidi tooma palju peigmehi. Põhjamaades uskusid kalameeste naised 18. ja 19. sajandil, et musta kassi nägemine tähendab, et mees tuleb elusalt merelt tagasi.
Roosa
Märksõnad: naiselikkus, naiivsus, õrnus, armastus, noorus. Samuti kaastunne ja armastusväärsus. Puuderroosa seostub sentimentaalsusega.
Kellele sobib: kosmeetikatooted, rõivabrändid. Heategevusorganisatisoonid ja ka kommipoed. Kindlasti hea valik ilusalongidele.
Rahvasuu: mida vanem eit, seda roosam kleit! 🙂
Valge
Märksõnad: puhtus, süütus  ja rahu. Sümboliseerib headust ja võrdsust, iseseisvust, korrastatust ja korda.  Liigses koguses võib mõjuda liiga steriilselt ja igavalt, seetõttu on parem kombineerida mõne erksama värviga.
Kellele sobib: pulmadega seotud ettevõtted, meditsiinifirmad ja hambaarstid. Sobib ka neile, kes müüvad beebiriideid, samuti soovitatakse tehnoloogiafirmadele ja sisustusega tegelevatele ettevõtetele.
Rahvasuu: Aasias on valge leinavärv. Inglismaal jällegi liigub legend, et valge sule leidmine on sõnum kaitseinglitelt.
Pruun
Märksõnad: turvalisus, usaldus, tugevus, mugavus. Sümboliseerib kodusoojust, perekonda ja vastupidavust.
Kellele sobib: maalähedased ettevõtted ja need, kes peavad sisendama kindlust ja usaldusväärsust. Samuti mööblifirmad. Sobib hästi neile, kelle sihtrühm koosneb peamiselt meestest. Naiste jaoks mõjub igavana. Kasutatakse ka põllumajandusega seotud firmades. Ja muidugi shokolaad ning kõik sellega seonduv!
Rahvasuu: pruun ämblik toob rahaõnne. Filipiinidel usutakse, et kui majja lendab pruun liblikas, siis toob see maja omanikule suurt jõukust. USAs toob õnne pruun jänes.
Allikad:
Website Branding for Small Businesses.  Autor Nathalie Nahai, 2014.
http://www.thewebpsychologist.com/resources/colour-meanings-by-country/#toggle-id-7
http://www.empower-yourself-with-color-psychology.com/color-meanings-in-business.html
http://www.businessinsider.com/branding-and-the-psychology-of-color-2012-12?op=1
http://www.care2.com/greenliving/black-cats-good-luck-or-bad-luck.html