Kui saadad oma klientidele aeg-ajalt infot uute toodete või kampaaniate kohta, siis tead kindlasti, kui keeruline võib vahel olla hea pealkirja väljamõtlemine. Pealkirjast sõltub kõik, sest esmamulje on tähtis ja kui kirja pealkiri on igav, siis ei jõuagi paljud sisuni ning Sinu kaua tehtud kaunikene saadetakse pikemalt süvenemata virtuaalsesse prügikasti. Milline on hea uudiskirja pealkiri? Selline, mis äratab tähelepanu ning tekitab soovi edasi lugeda.
Kogusime kokku mõned head soovitused pealkirjade kirjutamiseks ja koostasime neist Sulle väikse, aga tõhusa spikri.
Kujutleme hetkeks, et kirjutame uudiskirja ettevõtte klientidele, kellele firma tahab tutvustada oma uut tervislikku toidulisandit-vitamiinikompleksi nimega WTF.
Igaks juhuks panime oma toidulisandile sellise vahva nime, et me kogemata mõne päris-toote näidet ei kasutaks ning pärast pahaseid mis-teil-viga-on-ma-helistan-oma-juristile stiilis kirju ei saaks ☺
*Kasuta küsimust: miks vajame kevadel toidulisandit?
NB! Ära kasuta küsimusi, millele saab vastata lihtsalt „ei“.
*Alusta numbriga: 5 põhjust WTF toidulisandi kasutamiseks!
*Kasuta pealkirjas sõna „kuidas“: kuidas end gripihooajal toidulisandiga kaitsta?
*Maagilised sõnad on enamasti nn power-words (avasta, saladus, kogu tõde, sina, kujutle, uus, kaitse jne): avasta WTF toidulisandi saladus!
*Rahuloleva kliendi positiivne tagasiside: Mari Pärnust – olen peale WTF toidulisandi kasutamist saanud uue elujõu!
*Kasuta käsklust: turguta tervist uue toidulisandiga!
*Ole kaval! Inimesed kardavad alateadlikult heast asjast ilma jääda: ainult täna – WTF toidulisandiga kaasa tasuta treeningprogramm!
*Ära karda olla koomiline või veider või üllatav: tsau kaunitar, see kiri on just Sulle!
(muide, meile potsatab aeg-ajalt postkasti maailma kõige mannaroosam uudiskiri, mis aga sellest hoolimata alati avatud saab, et näha, millega autorid seekord on lagedale tulnud. Ja mis seal salata, aeg-ajalt läheb (seetõttu?) ostuks ka. Kiri algab enamasti sellises stiilis: Hey gorgeous! You deserve this offer, you pretty minx)
*Too esile oma kirja väärtuspakkumine: rohkem energiat WTF toidulisandiga!
*Ära kasuta positiivseid ülivõrdeid, nagu näiteks „parim“, „kõige tervislikum“ jne, sest isegi kui see on tõsi, ei usu seda keegi nagunii. Seevastu negatiivne vorm töötab ja tekitab uudishimu: arstid räägivad – vitamiinipuuduse õõvastavad tagajärjed!
*Positiivsed omadussõnad, mis pole ülivõrded, on ka alati teretulnud (lihtne, kaunis, mugav, mõnus, vajalik jne): lihtne viis energia suurendamiseks!
*Kasuta koolonit või mõttekriipsu: kevad on kurnav: hoia tervist WTF toidulisandiga!
Häid nippe on kindlasti veel ja kindlasti ei ole ülapool kirjapandu võlukepike, mis kirjade avamisprotsendi kohe taevastesse kõrgustesse tõstab. Siiski on nendest võtetest tihtipeale palju abi, kui inspiratsioon on otsakorral ja ühtegi tabavat ideed pealkirja kirjutamiseks parasjagu pähe ei torka. Lennukat sulge ja loovat meelt!